Dejte hlavy dohromady a VYHRAJTE! | EkonTech.cz


Dejte hlavy dohromady a VYHRAJTE!

Z vejšky / Komerční banka / KB
1. 1. 2016 - 17:10

Máte soutěživost v krvi a v hlavě se vám rodí skvělé nápady? Využijte toho v týmové soutěži Komerční banky! Nasbíráte spoustu zkušeností, které se vám budou v praxi hodit, a navíc můžete získat hodnotné ceny.

Inovační soutěž „Dejte hlavy dohromady“ určenou pro vysokoškolské studenty vyhlašuje Komerční banka každoročně. Základem je složit tým 2 – 5 členů a vybrat si vhodné téma. V minulém ročníku si mohli studenti vybrat téma pro své projekty dle vlastního výběru a vlastních zájmů. Do finále se probojovaly čtyři projekty talentovaných studentů, zaměřené na zvýšení konkurenceschopnosti tradičních bank v době revoluce fintech, na vhodné a správné zacílení komunikační strategie směrem k mladým klientům nebo na využití E-identity při komunikaci ve státní i soukromé sféře.

Ročník 2016 se již pomalu začíná připravovat. „Soutěž plánujeme znovu na jaro a stejně jako loni se jí budou moci zúčastnit týmy z jakékoliv vysoké školy. Dokonce mohou být týmy složené i ze studentů různých škol. Pro vítěze budou opět připraveny hodnotné ceny a všem finalistům nabídneme stáž v KB,“ říká Monika Drobná, koordinátorka soutěže, a jmenuje důvody, proč Komerční banka soutěž pořádá: „Soutěž nám přináší neotřelé nápady a svěží inovace přímo od studentů. Očekáváme, že jejich nápady bude možné v rámci projektů ihned realizovat, ale to by nemělo studenty omezit ve výběru témat a jejich zpracování – naopak, čím více neotřelé řešení, tím lépe. Studenti představují budoucí affluentní klienty banky, kteří budou využívat všechny inovace a mají tak příležitost se sami na realizaci těchto inovací podílet. Je rovněž velmi inspirující sledovat, jak pomáháme soutěžícím během konzultací a práce na projektech růst. V případě, že vypracovávají projekty přímo pro své vrstevníky, projekty šijí na míru pro segment youngsters a jejich zpětná vazba je opravdu vypovídající a pro nás velmi cenná. V neposlední řadě se jedná o výborný zdroj pro nábor, ať už na stáže a práce na dohodu nebo na zkrácené úvazky.“

Co se hodnotí?

·         přínos pro banku

·         použitelnost strategie v praxi

·         komplexnost

·         originalita

Minulý ročník soutěže zaměřené na inovační projekty z různých oblastí ovládl tým studentů z Vysoké školy ekonomické v Praze – Young sharks. Co jim výhra v soutěži přinesla a jak celá soutěž probíhala, nám prozradila Andrea Matúšová, členka vítězného týmu.

Ahoj Andreo, řekneš nám, jak ses o soutěži dozvěděla a co pro tebe bylo impulsem k přihlášení?

O súťaži som sa dozvedela cez spolužiakov. Súťaž mala svoju webovú stánku, kde som sa podrobnejšie dozvedela všetky informácie a veľkou motiváciou boli pre mňa skvelé ceny, ktoré Komerční banka rozdávala každému členovi víťazného týmu.

Šikovný tým je jistě základ úspěchu. Kolik členů měl ten váš? Jaké jste si vybrali téma?

Náš tým ,,Young sharksˮ sa skladal zo 5 šikovných ľudí. Všetci študujeme na VŠE a sme z Fakulty medzinárodných vzťahov, 2 členovia z Fakulty financií a účetnictví. Výber témy bol ťažký, keďže témy vôbec nevypadali byť ľahké na vypracovanie a na vymyslenie správneho nápadu. Nakoniec sme si vybrali marketingovú tému so zameraním na komunikáciu banky s mládežou a študentami. Táto téma sa nám totiž zdala byť najbližšia, keďže sa nás osobne týka tiež.

Jak probíhaly jednotlivé fáze soutěže krok po kroku od přihlášení až po vyhlášení vítězů?

Na začiatku si týmy zvolia svoju tému zo zoznamu na stránkach Komerčnej banky a prihlásia sa. Jednotlivé týmy pošlú Komerčnej banke krátke kreatívne predstavenie v ľubovolnej forme. Každý tým je  následne pozvaný na konzultáciu do centrály Komerčnej banky, kde má možnosť svoje nápady prekonzultovať s odborníkmi z jednotlivých oddelení, ktorých sa daná téma týka. Počas celého projektu má možnosť tým byť v kontakte s odborníkmi. Potom tým získa predstavu o projekte a má dostatok času na vypracovanie projektu, ktorý každý tým odošle Komerčnej banke do daného termínu. Následne je vybraných 5 najlepších týmov, ktoré dostanú príležitosť prezentovať svoj projekt pred odbornou porotou top managementu Komerčnej banky v angličtine. Po prezentáciach a diskusií sú vyhlásení víťazi.

To zní celkem náročně… Jakou jste měli v soutěži konkurenci?

Konkurencia bola silná, všetky týmy mali skvelé nápady a výborný prejav v angličtine. Svoje projekty si obhájili výbornou prezentáciou. Celá akcia bola vďaka tomu na vysokej úrovni a o to viac sme si vážili, že nás porota označila ako víťazný tým.

Vysvětlíš nám, v čem spočíval váš vítězný projekt?

Náš projekt bol zameraný na marketingovú stratégiu a komunikáciu Komerčnej banky voči mladým študentom. V projekte sme rozobrali rôzne kampane Komerčnej banky, vytvorili SWOT analýzu, dotazníky a na základe našeho výzkumu sme vymysleli našu stratégiu a vlastnú kampaň, ktorú sme podporili vlastne vytvorenými animovanými videami a letákmi. Kampaň sa týkala najmä podpory študentov, ktorí sa chystajú na Erasmus alebo štúdium v zahraničí. Naša stratégia bola zameraná na produktovú a komunikačnú politiku Komerčnej banky. Myslím si, že porotu oslovila najmä komplexnosť projektu, jeho reálna uskutočniteľnosť a náš kreatívny prístup.

To zní jako opravdu zasloužená výhra. Co ti vítězství v soutěži přineslo? 

Nielen víťazstvo, ale celkové zapojenie sa do súťaže mi prinieslo veľa skúseností. Zo začiatku to bola najmä práca v týme, vedenie nášho týmu, človek sa naučí týmovo vymýšľať nápady a „dať hlavy dohromady“, čo je pre budúcu kariéru každého z nás veľmi dôležité. Napokon to bola samotná spolupráca s pracovníkmi Komerčnej banky, ktorí nás podporovali a pomáhali nám a samotné stretnutie s top managementom Komerčnej banky a konzultácia našich nápadov je skvelou skúsenosťou. Víťazstvo našeho týmu prinieslo samozrejme skvelé ceny – každý z členov týmu dostal okrem iného voucher na nákup v Electro worlde v hodnote 10 000 Kč, čo si myslím, že je krásna odmena. Víťazi taktiež mali možnosť stáže v centrále Komerčnej banky.

Přihlásila by ses znovu? Máš nějaké rady pro studenty, kteří se chtějí v dalším ročníku přihlásit?

Keby som mala možnosť, prihlásila by som sa do súťaže samozrejme znovu. Komerčná banka tento rok chystá ešte zaujímavejšie ceny a možnosti nielen pre víťazov, ale pre všetky zapojené týmy. Vypracovať takýto projekt nie je jednoduché a preto treba tomu určite venovať dostatok času. Dôležité je zamerať sa na to, aby bol nápad komplexný a hlavne reálne uskotočniteľný. Kreativite sa však medze nekladú. Rada na záver – prihláste sa, nebojte sa, vyskúšajte to, nielen výhra a ceny, ale aj samotná spolupráca s odborníkmi z Komerčnej banky určite stoja za to.

 

Poslední dva ročníky soutěže ovládli studenti z VŠE. Obhájí vítězství i do třetice, nebo hvězdný tým složí studenti z jiné školy a zviditelní tak sebe i svou univerzitu? Uvidíme na jaře…

Bližší informace o nadcházejícím ročníku budou postupně zveřejňovány na www.kb.cz/dejtehlavydohromady