Facebook vstupuje do nového segmentu | EkonTech.cz


Facebook vstupuje do nového segmentu

Freetime / facebook
26. 2. 2020 - 12:59

Facebook v Evropě brzy spustí obří platformu pro seznamování. Chce zavařit populárním aplikacím jako je Tinder.

Facebook stále patří mezi největší sociální sítě na světě a minimálně jednou měsíčně ho použije už přes 2,5 miliardy lidí po celém světě a s připočtením dalších platforem, které pod něj spadají (Instagram, Messenger, WhatsApp a další), to je ještě o pár stovek milionů unikátních uživatelů více.
 
Facebook Dating je další nová platforma, která je určená pouze pro seznamování a je částečně oddělená od současných sociálních profilů. Je možné na ni přenést vybrané fotky a napsat informace, které uživatel za vhodné pro seznamování. Facebook chce samozřejmě využít obrovský potenciál současného počtu uživatelů, ale i nových, které by přilákal od současných seznamovacích králů, jako je například Tinder, Match.com a spousta dalších, včetně malých lokálních „pokusů“.
 
Nová služba už běží ve 20 zemích včetně USA, nyní se ale chystá spuštění i v Evropě. Facebook už chtěl seznamku spustit tento měsíc, kvůli nesrovnalostem u irských úřadů však zatím dostal zákaz. Úřad musí totiž prozkoumat, zda takto masivní hráč na poli sociálních sítí může jednoduše využít data uživatelů k tomu, aby je dostal na novou platformu.
 
Vzhledem k GDPR je totiž vše v tom směru pečlivě kontrolováno, aby nedocházelo k žádnému využití uživatelských dat mimo rámec toho, co tvoří původní smlouva o poskytování služeb mezi spotřebitelem a Facebookem. Lze očekávat, že se službu ale nakonec podaří spustit a pokud Facebook neudělá vyloženě amatérské chyby, může současným hráčům na poli seznamek velmi rychle a jednoduše sebrat významný podíl na trhu.
 
Foto: Pexels