Party, festival i krasobruslení, to byla konference HRko 2019 | EkonTech.cz


Party, festival i krasobruslení, to byla konference HRko 2019

Kariéra / HR konference
28. 10. 2019 - 14:47

17. 10. se otevřely dveře unikátního prostoru klubu BrickHaus v areálu Dolní oblasti Vítkovic v Ostravě, aby v něm mohla začít netradiční konference HRko. Jakoby prostor a pojetí konference k sobě patřily už odjakživa. HR party, jak svoji konferenci nazývají její zakladatelé Jirka Kratochvíl a Petr Juříček, si všichni účastníci si skvěle užili. A nejen to, odnesli si mnoho nových a přínosných informací pro rozvoj HR projektů ve svých firmách.

Opravdu musí mít každá firma svého šéfa?

Prezentací, která konferenci zahájila, bylo představení zajímavého konceptu řízení společnosti. Libor Zemánek a Alexandra Hubáčková ze slévárny od Olomouce představili projekt „Firma bez šéfa“. Libor Zemánek, jako někdejší ředitel společnosti, se prostě rozhodl, že jeho společnost nepovede on, ale zaměstnanci. A tak se také stalo. Vznikl systém vedení společnosti založený na kompetencích jednotlivých pracovníků. Zaměstnanci k takovému konceptu přistoupili s nadšením a firmy se ujali. Celá atmosféra společnosti se rázem změnila. Zmetky přestaly být vaše, ale naše.

V práci se můžete cítit jako doma, možná lépe

Že prostředí působí na psychiku člověka je jasné odedávna. I to, že prostředí, které je v práci, podporuje nebo naopak tlumí pracovní nadšení, je také známo. Ve firmě Vyncke s.r.o.to však vzali opravdu od podlahy. Rozhodli se, že práci se budou lidé prostě cítit jako doma. Veronika Fiurášková ukázala usmívajícím se návštěvníkům konference, jaké mají hřiště a kam si mohou jít zaměstnanci natrhat ve volné chvíli třešně nebo si jen tak do sadu sednout na lavičku.

I úsměv nebo poděkování může být součástí personální strategie

Stačí jen málo a člověk se cítí lépe. Malý dárek, poděkování, podání ruky nebo jen úsměv. To je projekt, rozvíjí ve firmě McDonald’s. Libor Pyskatý a Petra Šarochová vysvětlili, že hlavní motivací pro vznik tohoto projektu byly, výsledky výzkumu mezi zákazníky, podle kterých je jasné, že atmosféra v týmu McDonald’s nepůsobí pohodově. A tak se začalo pracovat na tom, aby mezi nimi bylo více úsměvů.

Chtěli byste mít neomezenou dovolenou?

Touto otázkou začínaly svoji prezentaci Andrea Najvárková a Hana Březinová z firmy ARTIN, spol. s.r.o. Jasně, že chtěli, všichni. Ve firmě ARTIN tento benefit jednoho dne zavedli. Jde opravdu o benefit, takže zaměstnanci musí splnit určité podmínky, aby si mohli neomezenou dovolenou vybírat. Pak jim ale už nic nebrání, aby byli na dovolené, jak dlouho chtějí. A pokud byste si ale mysleli, že jejich kanceláře zejí prázdnotou, jste na omylu. Neomezenou dovolenou si stejně většina zaměstnanců vybere jen v o málo větším rozsahu, než je ta omezená. Jsou ale spokojenější a také na svoji firmu hrdí.

Co si sami nevyškolíte, jako byste neměli

Jaroslav Rejcha a Kateřina Švajdlerová ze společnosti SFK Lubrication systems propagují heslo, že nejlépe proškolení zaměstnanci jsou ti, které zaškolí interní zaměstnanec z firmy. Má to logiku. Kdo jiný je opravdový odborník než ten, který je v praxi už mnoho let. Pro svoje zaměstnance proto připravují Akademii KVAlity. Takový způsob rekvalifikace přinese firmě kvalifikovaný personál, zaměstnancům zvýšení kvalifikace a větší perspektivu ve firmě.

Generace 2019 je jiná a my ji jinak bereme

Gabriela Šimšová z Coca-Cola Hellenic Bottling Company má, kromě jiného, na starosti rozvoj Trainee programu pro nové kolegy. Koncept, který v poslední době rozvíjí mnoho firem, je pro nábor nových zaměstnanců velmi přínosný. Jde vlastně o takový tréning na pracovní pozici, která nově příchozího teprve čeká. V Coca-Cole mají dnes v tréninku 6 mladách mužů a žen, kteří se připravují na rázné pracovní místa. Tréning trvá od 12 do 24 měsíců a účastníci se během něj projdou celým systém společnosti, vyzkouší si, co je baví a co ne a nasají atmosféru firemní kultury. Ž je o program velký zájem svědčí i 178 přihlášených zájemců.

Jaké bylo největší překvapení a co nesmělo chybět?

HRko ale zdaleka není jen konference. U skvělého cateringu si můžete popovídat s mnoha kolegy ze svého obru, předat informace i vizitky a sdílet svoje zkušenosti. Na workshopech se dozvíte, jak se dají zpracovávat a využívat různá data z personalistiky a jaké dnes už pro tyto účely existují aplikace a softwary. Novinkou letošního ročníku byl festival s prezentací firem, které pro personalisty nabízejí různé produkty, jako jsou třeba stravenky.

A překvapení dne? Skvělý moderátor Tomáš Verner, který se své úlohy zhostil na jedničku. Nejen svým profesionálním vystupováním, ale také pozorností, kterou každému s prezentujících věnoval. Přispěl také svojí trochou do mlýna, když neočekávanou přestávku mezi prezentujícími vtipně a pohotově vyplnil zajímavostmi ze světa krasobruslení.

Neváhejte a přijďte na party HRko 2020 a nezapomeňte vzít s sebou svého šéfa.