Aneb všechno jde, když…jsou na to peníze. Že jízda metrem nemůže být životní zážitek? Pražským asi ne, tam vám maximálně tak ukradnou peněženku, ale na projížďku dubajským metrem byste určitě jen tak nezapomněli.
Osvětlení metra, zdroj: www.lasvit.com
V roce 2006 se začalo stavět a po třech letech už byla první část metra hotová, provoz byl spuštěn přesně 9. 9. 2009 v 09:09:09. Dnes má dvě linky, červenou a zelenou a plánuje se ještě fialová a modrá, celkem krásných 318 km (pražské metro má asi 60 km).
A vychytávky? Můžeme začít třeba tím, že v soupravě nenajdete strojvedoucího, metro je totiž automatické, napájené z třetí kolejnice. Pro sebevrahy je možná zklamáním, že nástupiště dělí od kolejnice skleněná stěna, která se otevírá pouze, když je souprava ve stanici. Matky malých dětí a opilci to ale jistě ocení. Když už jsme u toho, metro má i vagóny pouze pro ženy a děti. Vybrat si dále můžete mezi ekonomickou a luxusní třídou, která má i připojení k wifi. Výhled z vlaku je také trochu lepší než v Praze. Dubajské metro totiž není žádný krtek a vede většinou nad zemí. Cestující se tak mohou kochat architektonickými skvosty města. Potěšením pro oko jsou ale i stanice metra – hypermoderní a samozřejmě čisté. V přestupní stanici Al Rigga najdeme dokonce i českou stopu. Její designové osvětlení navrhla firma libereckého rodáka Leona Jakimiče Lasvit.
A teď asi největší překvapení: cena jízdenky se pohybuje podle vzdálenosti v přepočtu v rozmezí krásných 10 až 45 Kč! Že by tip na výlet? :-)