Facebook se v poslední době potýkal s řadou problémů v podobě zpracování osobních dat uživatelů, kteří používají jeho platformu. Jednalo se o několik případů zneužití soukromých informací analytickými společnostmi, které různými triky stáhly podrobné informace o milionech uživatelů. Zatímco v Evropě už platí GDPR s tvrdými pokutami, USA teprve postupně začala rovněž cílit na dříve přehlížené problémy technologických firem.
Facebook tak za zmíněné chyby zaplatí nemalou pokutu, kterou již schválilo FTC (Federální obchodní komise), a která má na první pohled nastronomickou výši - 5 miliard dolarů. Ale to, co je extrémní pokuta v očích běžných smrtelníků a firem, je pro nadnárodní globální technologickou firmu typu Facebooku téměř výsměch.
Facebook sice počítal s pokutou o 2 miliardy nižší, ale ani 5 miliard dolarů ho nerozhodí. Jen za jediné čtvrtletí totiž Facebook převážně díky reklamám na své platformě generuje obrat kolem 15 až 17 miliard dolarů a zveřejněný zisk za poslední čtvrtletí byl 2,4 miliardy dolarů. I to je důvod, proč je snaha tyto pokuty přizpůsobit spíše na obrat společnosti a nikoli stanovit konkrétní hranice či odstupňování, které by nereflektovalo velikosti společnosti z pohledu obratu.
Zajímavostí je, že právě po potvrzení pokuty se akcie Facebooku dočkaly růstu. Facebook tak může jít dál ve své cestě zvyšování obratu an doslova tak dostal jen mírně přes prsty. Otázka zní, jestli se z toho ponaučí a začne se soukromými daty uživatelů pracovat opatrněji.