V Praze se uskutečnil závod RC modelů s hybridním vodíkovým pohonem | EkonTech.cz


V Praze se uskutečnil závod RC modelů s hybridním vodíkovým pohonem

Technik
28. 4. 2016 - 20:45

Finále českých a slovenských týmů ve vytrvalostním závodě aut s hybridním vodíkovým pohonem se konalo v pátek 15. dubna v Praze na Zeleném pruhu. Týmy z českých a slovenských škol tímto závodem dokončovaly několikatýdenní komplexní výukový program zvaný Hydrogen Horizon Automotive Challenge (H2AC) zaměřený na nejnovější technologie a životní prostředí.

Díky finanční podpoře Moravia Steel se mohl konat již druhý ročník této soutěže v České republice a na Slovensku. Cílem je nejen vybavit školy tak, aby měly nejnovější technologie k odborné výuce potřebné pro budoucí pracovní místa studentů, ale demonstrovat, že „věda může být i zábava“. Soutěžní týmy dostaly k dispozici výukové materiály a součástky k sestavení vozu na vodíkový pohon. Jejich úkolem bylo upravit jej co nejlépe dle daných parametrů, aby byly ve vytrvalostním závodu co nejlepší. Program motivuje studenty k tomu, aby v technických oborech pokračovali. „Školy díky projektu získávají zkušenosti s novými technologiemi a špičkovým vybavením pro výuku. Mohou si doslova osahat fungování vodíkového motoru a dokáží se pak s nově nabytými poznatky lépe prosadit v oboru. Taková motivace má dle mého názoru smysl,“ říká Mojmír Kašprišin, člen představenstva Moravia Steel, která soutěž sponzoruje.

Závodu se účastnilo 14 českých a 5 slovenských týmů. Na prvním místě se ze slovenských týmů umístila Stredná Odborná Škola Automobilová z Košic, z českých týmů vyhrálo Střední odborné učiliště strojírenské ŠKODA AUTO. Oba týmy postupují na světové finále, které se koná za dva týdny ve Francii.

H2AC vytvořila společnost Horizon Educational, která je významným hráčem v oboru výukových produktů a studijních materiálů pro technické obory. Jejím posláním je výchova a výuka konceptu obnovitelných zdrojů energie, a to především mladé generace. „Jsme hrdí na to, že pomocí H2AC můžeme přispět k zajímavější výuce technických předmětů,“ řekl Timo Lukkarinen, generální ředitel společnosti Horizon Educational. „Jsme přesvědčeni, že praktická výuka založená na řešení konkrétních problémů je budoucností vědeckého vzdělávání. Během našeho „Le Mans“ hybridních modelů na vodík studenti získají cenné zkušenosti, osvojí si profesní dovednosti, jako je organizace projektu, týmová práce, a přitom zažijí spoustu zábavy,“ dodává.