Když se před lety Elona Muska v rozhovoru ptali, proč neumístit solární panely na střechu elektromobilů, odpověděl, že to kvůli hmotnosti panelů a jejich efektivitě nedává smysl a je lepší to řešit solárními panely ve větším počtu třeba na střeše domu. Startup Lightyear ale už má koncept takového vozu.
Lightyear One, jak se tento elektromobil nazývá, využívá solárních panelů na celé horní ploše vozu kromě předního skla. Solární panely už jsou navíc moderního charakteru a jsou ve speciální lehké a ohebné verzi součástí konstrukce automobilu. Jejich výkon vzhledem k ploše není nijak velký – při hezkém počasí, kdy svítí Slunce celý den, jsou schopné dobít baterii na přibližně 50 až 70 kilometrů.
I když byste tak na plné dobití zcela vybité baterie museli čekat několik dní, princip je dostatečný pro běžné využití. Pomocí zásuvky si vůz dobijete jednou za čas na maximum a vzhledem k tomu, že v průměru lidé jezdí každý den jen po městě, kde urazí v průměru kolem 50 kilometrů, může zcela běžně nastat situace, že vlastně vůz téměř nikdy nebudete muset při takovém vytížení nabíjet dodatečně.
Dojezd tohoto elektromobilu má být 725 kilometrů a v nejhorším případě v zimě pak 400 kilometrů. Startup má zatím k dispozici jen první funkční prototyp a první finální kus by měl být vyrobený začátkem roku 2021. Cena ale bude vysoká – téměř 4 miliony korun.