28. 5. 2024 - 16:07
IKEA tvoří lidé. Dva mladí kolegové Filip Pavlátka z IKEA Ostrava a Klára Voráčková z Prahy si spolu povídají na chatu.
Filip: Ahoj Kláro, jak to jde? Ptají se tě lidé ještě na balónky ve tvaru židle Mammut na tramvaji IKEA?
Klára: Ahoj Filipe! Těší mě, kolik zájmu vzbudilo něco, co bylo vytvořené ve 3D. Super, co se dá na sociálních sítích vyzkoušet.
Filip: Jo, to mě baví, i proto jsem se stal tváří kampaně Employer Branding, která pomocí krátkých videí představuje IKEA pozice.
Klára: Jo jo, něco jsem zahlédla, čtyři videa s tebou, co? Super. Byl jsi součástí nějakých podobných projektů ve své předchozí práci?
Filip: Práce v IKEA je upřímně fakt změna oproti tomu, kde jsem dělal dříve.
Klára: To jo a neříkal jsi mi taky, že bys chtěl zkusit pracovat v zahraničí? Něco se Švédskem?
Filip: No jasně, Švédsko! Pamatuješ si fakt dobře, ale to až za nějakou dobu. Neboj, kávu stihneme.
Klára: Yes, máš pravdu! Myslím, že by to byla fajn příležitost pro rozvoj kariéry a poznání jiné země. Lákalo by tě to?
Filip: Myslím, že by to byla skvělá zkušenost. A kromě té práce v zahraničí má IKEA taky programy na rozvoj zaměstnanců, že?
Klára: Jo jo, teď asi myslíš program „Grow your talent“, ten můžu doporučit. Někdy mě fascinuje, co všechno může člověk v rámci své práce v IKEA zažít.
Filip: Tak to je fakt super, asi to taky zkusím, díky! Jinak, vzpomínáš na Míšu? Chtěla zkusit něco nového, a tak požádala o přesun na jiné oddělení. Už to bude pár měsíců, co ze sales přešla na marketing a je spokojená!
Klára: Jsem ráda, že je Míša spokojená, pozdravuj ji! Chtěla jsem ti ještě říct, že jsem se s týmem nedávno účastnila montáže nábytku pro neziskovku. Byla to skvělá zkušenost a vlastně jsem byla i hrdá, že jsem mohla pomoci těm, kteří to potřebují.
Filip: Jo, vím, s ohroženými skupinami se toho dělá hodně a to mi přijde super. Je to taková přirozená součást firemní kultury.
Klára: No, k té kultuře... mně se líbí rovnost a respekt. Tykáme si, tady fakt lidi mluví s lidmi a nemusíš se bát říct svůj názor a být sám sebou.
Klára: Filipe, ještě mě napadá, jak moc je provázaný tvůj život a práce? Teď narážím na work-life balance a jestli máš dostatek prostoru na svoje koníčky a odpočinek.
Filip: Tak třeba tohle je něco, na co jsem si zvykl hodně rychle. O volnu můžu od práce vypnout a věnovat se sobě, chodit do fitka, plavat nebo s kolegy chodíme jednou týdně na badminton. Taky jsem zase začal malovat a dělat na grafice, věci, které jsem studoval.
Klára: Filipe, a co je teda to, co tě na IKEA baví? A né, že to bude FIKA.
Filip: Haha, zrovna FIKA stojí za zmínku, ale dobrá. Každopádně různorodost. V rámci kariéry si můžeš vyzkoušet, co tě baví. Pracujeme na věcech společně a můžu být sám sebou. Příležitostí se nabízí fakt hodně, obchodní domy, kontaktní centrum, plánovací studia v regionech, servisní organizace. Chceš-li, IKEA ti půjde naproti.
Klára: Filipe, zpátky k tomu natáčení kampaně. Zrovna na tebe koukám na Instagramu.
Filip: Natáčení byla zábava, z Ostravy jsme byli celá parta. Psali jsme si scénář sami, takže jsem si to fakt užíval. Stojím si za vším, co jsem do videí dal, protože to je koneckonců pravda.
Klára: No, já letím na oběd (kantýna je můj velmi oblíbený benefit, neb toho doma moc nenavařím). Potkejme se někdy na kávu, v Ostravě bude brzy jezdit IKEA tramvaj, tak mi řekneš, co si o tom myslíš.
Filip: Domluvíme se, dobrou chuť!
-------------------------------
FILIP PAVLÁTKA A KLÁRA VORÁČKOVÁ
Filip pracuje v obchodním domě IKEA v Ostravě na pozici prodavač v oddělení ložnic. Klára pracuje v Praze v servisní organizaci v oddělení marketingu na pozici Marketing Communication Specialist.