Bayer TOP Zaměstnavatelem 2017 – rozhovor s Magdalénou Sopkovou | EkonTech.cz


Bayer TOP Zaměstnavatelem 2017 – rozhovor s Magdalénou Sopkovou

Názor / top zaměstnavatelé / kariéra
5. 6. 2017 - 10:59

I letos se více než 10 400 studentů vysokých škol z celé ČR zúčastnilo studie TOP Zaměstnavatelé. Vysokoškoláci tak dali jasně najevo, u kterých společností by po ukončení studia pracovali nejraději. Zástupcům firem, které se umístily na předních příčkách průzkumu TOP Zaměstnavatelé 2017, jsme položili několik otázek. Jejich znění je podobné otázkám, na které jste ve studii odpovídali vy, studenti. Nyní máte jedinečnou možnost porovnat svůj názor s pohledem odborníků z praxe.

Jméno a příjmení respondenta: Magdaléna Sopková

Společnost: Bayer

Pracovní pozice: Kontroler

Vystudovaná vysoká škola a zaměření: VŠE, Ekonometrie a operační výzkum

Doba od absolutoria: 2 roky

 

Jak byste zhodnotila své studijní výsledky během studia na vysoké škole?

Škola ma bavila a venovala som jej dosť veľa času, čo sa pozitívne odrazilo na študijných výsledkoch. Pohybovala som sa v kolektíve študentov s rovnakým prístupom, takže nás to vzájomne „hecovalo“ aj k dobrovoľnému  štúdiu a práci navyše.

Na jaké úrovni jste v posledním ročníku vysoké školy hovořila anglicky?

Moja angličtina bola na dosť dobrej úrovni vďaka jazykovej škole, ktorú som niekoľko rokov navštevovala.

Chtěla jste po dostudování vysoké školy pracovat ve stejném oboru, který jste studovala?

Počas štúdia ma zaujali aj niektoré vedľajšie neodborové predmety, takže som sa nakoniec nechcela  venovať presne odboru, ktorý som študovala.

Věděla jste již na vysoké škole, jaký typ práce chcete vykonávat - zda budovat kariéru v zaměstnaneckém poměru, nebo samostatně podnikat? Proč jste se rozhodla pro zaměstnanecký poměr?

V prvých rokoch na vysokej škole som ešte nemala jasnú predstavu o svojej budúcej kariére. Vedela som ale, že už počas štúdia chcem získavať prax v odbore.

Získávala jste již při studiu nějaké pracovní zkušenosti? Jak náročné to bylo v kombinaci se studiem?

Relevantnú prax som začala získavať počas 3.ročníku bakalárskeho štúdia. Rozvrh sme si tvorili sami, takže som mala možnosť vyhnúť sa napríklad zbytočným pauzám v rozvrhu. Moje dni boli vždy nabité  – od skorého rána ste v práci, aby ste stihli byť ešte popoludní a večer v škole. A cez víkendy dokončujete rôzne projekty a úkoly. A keď sa zíde obdobie deadlinov v práci a skúšok v škole, to len vyžaduje time management... :-)

Jaká byla Vaše očekávaná hrubá nástupní měsíční mzda do absolventského zaměstnání během posledního ročníku vysoké školy? Od čeho jste částku odvodila?

Sledovala som pracovný trh a nabídky podobných pozícií, o akú som mala záujem. Moje očakávanie sa pohybovalo okolo 30 tis. Kč.

Kontaktovala jste svého současného zaměstnavatele přes nějakou sociální síť? Pokud ne, chtěla byste v posledním ročníku vysoké školy tuto možnost mít?

Nekontaktovala. Táto možnosť je ale medzi študentmi vítaná, je to rýchle a pohodlné.

Jakým způsobem jste získávala tipy na nabídky zaměstnání?  Z jakého zdroje jste se dozvěděla o současném zaměstnavateli?

Hľadala som hlavne na sociálnych sieťach. Nakoniec som sa ale o súčasnej práci dozvedela od známeho.

Jaké akce pořádané společnostmi pro studenty Vás na vysoké škole zajímaly? Myslíte si, že akce pořádané společnostmi jsou pro studenty přínosné?

Spomínam si na Veletrh pracovních přiležitostí. Študenti môžu získať lepší prehľad o dianí na pracovnom trhu a napríklad vylepšiť písanie svojho CV.

Čemu dáváte ve svém zaměstnání přednost? (Vybraná možnost označena tučně)

1) Jistota, stabilita vs. 2) Změna

1) Tvůrčí přístup vs. 2) Používání známých, předem daných postupů

1) Soutěživé vs. 2) Přátelské prostředí

1) Práce na jednom místě vs. 2) Časté cestování

1) Teoretické vzdělávání vs. 2) Získávání zkušeností z praxe

1) Stálé, za všech okolností garantované platové ohodnocení vs. 2) Nižší fixní složka platu + neomezená výše pohyblivé složky závislá na osobním výkonu

1) Náročná pracovní pozice vs. 2) Rovnováha mezi prací a volným časem

1) Strategické, dlouhodobé úkoly vs. 2) Operativní, krátkodobé úkoly

1) Úzká specializace vs. 2) Získávání obecných dovedností

1) Sdílení odpovědnosti v týmu vs. 2) Přijetí vedoucí role

1) Samostatná práce vs. 2) Spolupráce v týmu

Musela jste se přestěhovat za prací pro současného zaměstnavatele ze svého rodného města? Pokud ano, proč jste se rozhodla přestěhovat?

Presťahovala som sa do Prahy už kvôli vysokej škole, ostať potom kvôli práci nebol problém.

Kolik času denně dojíždíte do práce v jednom směru? Kolik času by pro Vás představovalo snesitelné maximum?

Momentálne je to približne 45 minút, čo je zároveň pre mňa znesiteľné maximum.

Chtěla byste strávit část své budoucí kariéry v zahraničí?

Áno, človeka to určite obohatí o ďalšie skúsenosti.

Rozdělte, prosím, 100 procent mezi následující oblasti podle toho, jak jsou pro Vás důležité.

Odměňování a možnost růstu ve firmě = 40 %            

Pověst a image firmy =5 %  

Pracovní náplň = 40 %           

Lidé a kultura ve firmě = 15 %