Amazon pokračuje ve své rychlé „jízdě“ nejen z pohledu hodnoty společnosti samotné a dalších finančních výsledků, ale také v rámci hodnoty značky.
Analytická společnost BrandZ zveřejnila podrobnou analýzu trhu, kde prezentuje i 100 nejhodnotnějších značek na světě a na prvním místě se poprvé po 12 letech objevil někdo jiný, než je Google nebo Apple.
Amazon oba technologické velikány překonal a hodnota jeho značky je dle odhadu 315 miliard dolarů. Apple je na druhém místě s 310 miliardy dolarů a Google si drží třetí místo s hodnotou 309 miliard dolarů.
Zatímco Apple i Google meziročně naprosto minimálně vzrostly o 2 % a 3 %, Amazon meziročně povyskočil o vysokých 52 %.
Na žebříčku nejlepší desítky je velmi dobře vidět, že se jedná hlavně o technologické společnosti jako je Microsoft, Visa, Facebook, Allibaba, Tencent, AT&T a jedinou výjimkou je řetězec rychlého občerstvení McDonalds, který je 9. nejhodnotnější značkou na světě s odhadní cenou 130 miliard dolarů.
I když Amazonu trvalo dlouhých 20 let, než se na špičku dostal, nyní se předpokládá, že se na vrcholu udrží poměrně dlouho. Amazon už dnes totiž není jen o e-shopu a logistice, ale i o obřím cloudovém byznysu a multimediálnímu obsahu, kdy tvoří a prodává i vlastní filmy a seriály na vlastní platformě Prime, kterou prodává jako předplatné.