Když se řekne gif, asi každý si představí různé vtipné animované záběry, meme a další populární formáty, které v několika sekundách reprezentují všechno možné – od šílených barevných kreací až po koláže filmových záběrů. Největší platformou, kde lze tyto gify najít, je Giphy. A právě tuto společnost se Facebook rozhodl koupit.
Giphy už není pouze jednoduchou stránkou na webu, kde lze pomocí klíčových slov nalézt různé gify a uživatelé mohou nahrávat další, ale už nabízí i mobilní aplikace, které se integrují přímo do klávesnic do mobilních telefonů. Díky tomu mohou uživatelé obří zásobu gifů používat i při běžné komunikaci. Jedná se o takovou formu rozšíření rovněž stále populárnějšího formátu komunikace – emotikon.
Facebook už používal platformu Giphy přes API i přímo ve vlastních službách, třeba i v Messengeru, nyní ale koupil celou společnost za 400 milionů dolarů, což je v přepočtu asi 10 miliard korun. V plánu je ještě více rozšířit integraci skrze všechny produkty Facebooku a dále rozvíjet platformu a komunitní tvorbu.
Giphy bude nějakou dobu stále fungovat samostatně, ale už se objevily obavy, zda Facebook do budoucna neomezí používání pouze na vlastních platformách, aby získal konkurenční výhodu oproti jiným sociálním sítím a komunikačním aplikacím.